Ομιλία από την Δρ. Μαρία Τσούτσουρα
Είναι εξαιρετική τιμή και τύχη που θα την έχουμε μαζί μας. Γιατί εκτός από την εξειδικευμένη μελέτη και γνώση πάνω στην Εύα Πάλμερ και τις Δελφικές Εορτές είναι και μια γυναίκα που έχει και βιωματική σχέση, έχει αγαπήσει τη Συκιά και το Ξυλόκαστρο και έχει δροσιστεί και εμπνευστεί στη “σκιά” της Εύας Πάλμερ!
Σημείωμα της εισηγήτριας
“Γόνος της αμερικανικής οικονομικής ελίτ, που εισάγει την κουλτούρα της Ευρώπης, η Eva Palmer (New York, 1874-Δελφοί, 1952) συμμετέχει στη θεατρική πρωτοπορία της παρισινής Belle Époque πριν έρθει στην Ελλάδα.
Στη Συκιά Κορινθίας (1908-1939) οραματίζεται με τον Άγγελο Σικελιανό, πειραματίζεται με σπουδαίους καλλιτέχνες και λογίους απ’ όλο τον κόσμο και σχεδιάζει την αναβίωση του δυσπρόσιτου αρχαιολογικού χώρου των Δελφών.”
Συμβάλλει έτσι αποφασιστικά στην εξοικείωση της Ελλάδας με τη δική της κληρονομιά σε συνδυασμό με την τέχνη του 20ού αιώνα και μεταδίδει πάντα στην Αμερική μέχρι το θάνατό της την ελληνική εμπειρία, έχοντας αφήσει στα περίχωρα της Κορίνθου ένα δημιουργικό αποτύπωμα ατομικής ελευθερίας στον απόηχο του αρχαίου κλέους”.
Βιογραφικό
Η Μαρία Τσούτσουρα είναι Δρ Γενικής και Συγκριτικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Διετέλεσε καθηγήτρια Ιστορίας του Χορού στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης στην Αθήνα,
Λογοτεχνικής Μετάφρασης στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και Διευθύντρια Ερευνών Ελληνικών Σπουδών
(HDR) στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Έχει γράψει 5 επιστημονικές μονογραφίες και 100 περίπου
άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά για τις σχέσεις της νεοελληνικής με τις ευρωπαϊκές
λογοτεχνίες, μεταξύ των οποίων δέκα περίπου μελέτες και επιστημονικές ανακοινώσεις για τις
Δελφικές Εορτές, σε συνεργασία με την Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών, την Εταιρεία Λευκαδικών
Μελετών, το Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών, το Κέντρο Δελφών, τη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή
και τα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων και Paris X. Έχει επίσης μεταφράσει νεοελληνική ποίηση στη
γαλλική γλώσσα (Καβάφης, Μαβίλης) και εκδώσει έργα γάλλων και νεοελλήνων ποιητών (Παλαμάς,
Μαβίλης, Hugo).